bokstavslandet.blogg.se

En tjej med adhd och asberger kommer här att skriva sina tankar. Lite om min förvirrade vardag. Lite dikter, noveller och annat smått och gott kommer nog att dyka upp här. Ja det som finns i mitt huvud för stunden. Inte allt för då skulle inte sidan räcka till men vissa saker. Nöjsam läsning. Ursäkta stavningen är dyslektiker med.

12 november

Publicerad 2014-11-12 22:13:59 i Allmänt,

Det är november och mörkt ute det blåser och naturen städas Det blir kallt och vi väntar på jul Det ligger lite sorgsenhet i luften Precis som vid avsked och slut Året sjunger på sin sista refräng Precis som på festen Alla tackar för sig Och man står ensam kvar Det är november månad Ett år har snart gått Ett år vi aldrig får igen. Jag sitter här ute Rastar hundarna för natten så jag tänker och känner och försöker förstå varför jag gillar hösten och vintern. Men det är känslan som finns i luften. Känslan av förväntan och lite avslut. En skön mellantiden. Julens hysteri har inte börjat ännu och sommarens hysteri är avslutad. Vintern är ändå härlig. Det finns värme inne och stillhet ute. Det är som när man ska somna. Man ligger och gosar in sig i sängen. Låter kroppen bli lugn. Man tänker tillbaka på dagen. Och vet att nu kan man äntligen vila och återhämta sig. Nu är det er till tillåtet att slappa. Nu har man inget som måste. Nu har jag en stund för mig själv och det är skönt. Så nu avslutar jag tankarna och går och sussar. God natt november och sov gott året 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Starblaze

Tjej- 79 med adhd och asberger. Älskar att skriva, dikta, sjunga och måla och umgås med mina hundar. Tycker om kor, djur, natur och övernaturligt. läs mera så får du veta mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela