bokstavslandet.blogg.se

En tjej med adhd och asberger kommer här att skriva sina tankar. Lite om min förvirrade vardag. Lite dikter, noveller och annat smått och gott kommer nog att dyka upp här. Ja det som finns i mitt huvud för stunden. Inte allt för då skulle inte sidan räcka till men vissa saker. Nöjsam läsning. Ursäkta stavningen är dyslektiker med.

6 nov morgon

Publicerad 2014-11-06 09:54:55 i egen låt,

här står vi nu i december i kyla och mörker och slask när jag ser ut så är det mörkt nån enstaka stjärna syns ja bygden den ligger tyst den är fast i vinterns grepp jag längtar så fram till våren till ljus och värme igen men va tyst och lyssna vad är det jag hör och se där borta nått skiner så klart jag hör musiken och jag ser ljuset dom kommer häråt dom kommer hit säg vem är det som vandrar i natten säg vem är det som vågar sig ut vet nån vem som lyser upp mörkret vet nån vem som ger natten ljud det måste va lucia som är natten brud det måste va lucia hon ger natten ljus och hon har följe av tärnor och gossar så nu jag säger välkommen hit här kom en ny lucia låt ut texten får ni läsa men inte melodin för den har jag i mitt uvud ju. hihi hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Starblaze

Tjej- 79 med adhd och asberger. Älskar att skriva, dikta, sjunga och måla och umgås med mina hundar. Tycker om kor, djur, natur och övernaturligt. läs mera så får du veta mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela