bokstavslandet.blogg.se

En tjej med adhd och asberger kommer här att skriva sina tankar. Lite om min förvirrade vardag. Lite dikter, noveller och annat smått och gott kommer nog att dyka upp här. Ja det som finns i mitt huvud för stunden. Inte allt för då skulle inte sidan räcka till men vissa saker. Nöjsam läsning. Ursäkta stavningen är dyslektiker med.

12/10

Publicerad 2014-10-12 22:08:57 i Allmänt, dikter,

Det är söndagskväll.
Det var länge sedan jag skrev nu ja jag vet det.
Men jag  har inte orkat helt enkelt.
Just nu ser det ut som katastrofområde här hemma. Får försöka städa upp i veckan lite.
Det känns dock inte som att vi har gjort så mycket. Det har varit möten å sånt i stället.
Och min tik börjar snart att löpa hanhunden tycker hon är så intressant. 
Mina föräldrar vill att jag ska hjälpa dom att måla. 
Vi måste ta upp grödor ut trädgårdslanden och fixa till dom.
Och det känns lite väl mycket nu.
Men veden är inne. 
Några ska komma och titta på en av våra bilar. Jag hoppas den blir såld.
 
Tid är pengar 
Pengar är liv
Man klarar sig inte utan
Varken det ena eller andra
 
Men inget av
Tid eller pengar
Har man någonsin
För mycket av
 
Liv kräver pengar
Liv kräver tid
Tid är pengar
Pengar är tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Starblaze

Tjej- 79 med adhd och asberger. Älskar att skriva, dikta, sjunga och måla och umgås med mina hundar. Tycker om kor, djur, natur och övernaturligt. läs mera så får du veta mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela